Hoi luitjes

18 juli 2018 - Quito, Ecuador

Hoi luitjes,

Hier ben ik weer met een kleine update. Dit weekend zijn we naar 'Old Town' geweest en hebben we verschillende kerken en gebouwen bezocht. Het is echt een hele mooie stad. Binnenkort gaan we ook eens 's avonds kijken omdat dan alle gebouwen ook verlicht zijn. Zondag hebben we heerlijk gerelaxt in het park (Parque La Carolina). Dit is echt een plek waar op zondag alle locals te vinden zijn. Er zijn allemaal activiteiten, muziek en veel eettentjes (ben ik dol op). We hebben gelukkig ook de lokale markt gevonden, waar allemaal vers eten te vinden is (aangezien de supermarkt MEGA duur is). Hier willen we gewoon één keer per week heen gaan om eten in te slaan, zodat we zo weinig mogelijk bij de Supermaxi hoeven te kopen.

Maandag zijn we begonnen met Spaanse les. De aankomende twee weken hebben we elke ochtend van 08.00-12.00 les op kantoor. We hebben maar met z'n drieën les, dus dat  is fijn. We zijn begonnen met de  basis, die ik dus eigenlijk al op school heb geleerd, maar toch blijken er best veel verschillen te zijn met het Spaans dat ik geleerd heb, en met het Spaans dat ze hier spreken. Alleen op kantoor zijn er al drie verschillende uitspraken. Ik heb bijvoorbeeld geleerd om dubbel L (mallorca, me llamo, ella) als een J uit te spreken. Onze leraar Martín spreekt het uit als LJ, dus me ljamo, elja en Maljorca, en nog  iemand anders om kantoor spreekt dit uit als een D (me djamo, Madjorca, edja). Super verwarrend dus.. maar ik doe gewoon zoals ik het geleerd heb. Vanaf volgende week moeten we al Spaans spreken op kantoor. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Om 12.00 hebben we een uur lunchpauze (LOVE IT) en gaan we meestal naar een leuk tentje verderop, of eten we thuis wat. De rest van de middag zijn we meestal bezig met werk. Het bedrijf heeft  een grote back-up met héél véél foto's, maar de helft hiervan is niet bruikbaar. We zijn bezig geweest om de foto's te selecteren die wél bruikbaar zijn. De rest van de tijd mogen we gebruiken om bezig te gaan met school, echt fijn.

Maandag werd er op onze deur geklopt dat de organisator van de cocktail night het niet redde, dus dat wij het even moesten regelen. Zo gezegd, zo gedaan. Pakje kaarten meegenomen en de hele avond cocktails gedronken met de vrijwilligers en studenten. Was super gezellig! We zijn hier nu met vier Nederlanders, één Duitse chick, twee Deense chicks  en  twee Ijslandse chicks, verdeeld over twee huizen. Harsssstikke gezellig. Het is wel gek dat iedereen hier gemiddeld twee/drie weken blijft en dan doorreist, terwijl wij hier echt vijf maandag zitten en iedereen zien komen en gaan.

Vanavond is het salsa night, zoals elke woenwsdag. Daarna is het ladies night, ergens in een club in de buurt. Vrouwen mogen gratis drinken tot een uur of 9 en tot die tijd zijn de mannen en vrouwen ook op twee verschillende verdiepingen. Na 9 uur worden de mannen vrijgelaten (??) en worden de mannen en vrouwen gemengd. Ik vind het  een heel vaag verhaal, maar zullen 't wel zien vanavond.

Gisteren hebben we een bootcamp gedaan in Carolina Parque. Voor 3 dollar kun je een uur meedoen met een groepsles. Het was leuk, maar echt behoorlijk pittig. We waren al gewaarschuwd dat het zwaar zou zijn en dat we moesten stoppen wanneer we het benauwd kregen (vanwege de hoogte heb je aanzienlijk minder zuurstof). Tot gisteren heb ik nog iet echt last gehad van de hoogte maar gisteren merkte ik het toen ik 900 meter moest hardlopen, en echt drie keer moest stoppen omdat ik geen adem meer kreeg. Donderdag of vrijdag gaan we weer. Het is elke dag om 06.30 's ochtend en 18.00 's avonds. Perfecto!

Voor de weekenden hebben we al leuke dingen  op de planning staan: Otavalo (de grootste markt van Zuid-Amerika), de Cotapaxi beklimmen in combinatie met een hike langs een meer, en naar Mindo (een tropisch woud). Dit weekend blijven we  nog een weekend in Quito, omdat hier nog genoeg  te doen en te zien is.

Nou dit was het weer efkes. Tot laterderrrrr!

XOXO

1. Mam:
    18 juli 2018
    Da's een heel verhaal pop. Fijn dat het zo goed gaat...dikke kus van ons😘
  2. Oma:
    18 juli 2018
    Ik heb een reactie geplaatst maar zie het nog niet geplaatst en wat is een hike? Kusss
  3. Oma:
    18 juli 2018
    Dus overnieuw . Een super verhaal en heel leuk geschreven ben gelijk benieuwd naar het vervolg. Kussss van opa en oma
  4. Ingrid:
    19 juli 2018
    Heel leuk geschreven Donna, we moeten soms heel hard lachen xxx
  5. Esme:
    19 juli 2018
    Super don! Heel leuk om alles te lezen, hou ons nog meer op de hoogte! love je verhalen en uitspraken, daardoor mis ik jouu gekkie xx
  6. Krissy:
    20 juli 2018