Hier ben ik weer

12 september 2018 - Quito, Ecuador

Hola chicos,

Dit weekend was zo leuk!!!!!!!!!!!!! Ik mis het strand nu alweer.
Vrijdag om 16.30 vliegtuigje gepakt naar Guayaquil. Beppe deed ff der ogen dicht en toen ze weer open gingen, waren we er al. De vlucht duurde ongeveer 45 min. Na een 3 uur durende busreis, kwamen we in Montañita aan. We hebben ons hostel opgezocht en zijn daarna op pad gegaan. Wat een leuk dorp dit!!! Allemaal kleine straatjes, restaurantjes en barretjes. Elke straat heeft in Montañita heeft een naam als: Calle de Desayuno (ontbijt-straat), Calle de Almuerzo (lunch-straat), en Calle de Cócteles.. hier was ik uiteraard te vinden. Na een Mojito of vijf en heel wat gesprekken in 't Spaans (want dat gaat goed in Calle de Cócteles), besloten we om naar het hostel terug te gaan, omdat de volgende dag de Ballenas (walvissen) op ons zaten te wachten. We hadden een taxi chauffeur ontmoet die ons voor een leuk prijsje wel naar Puerto Lopez wilde brengen.. mits we even op de foto wilden gaan voor Instagram (zie foto's).

Eenmaal aangekomen in Puerto Lopez werden we al opgewacht door locals die ons een tour wilden aansmeren. Uiteraard ben ik hier erg gevoelig voor en zaten we binnen tien minuten op de boot. Yep.. it happend. Na een half uurtje varen, nam de snelheid af...de walvissen waren dichtbij. Ik werd door de gids voor op de boot gezet, met het mooiste uitzicht. We hoefden niet lang te wachten voordat de walvissen tevoorschijn kwamen. WAUW!!!! WAT WAS IK BLIJ. Wat een beesten, en wat zijn ze mega groot. Na héél véél foto's en filmpjes (zie video's (don't worry, heb de beste geselecteerd)), zijn we weer terug gevaren naar de wal. Puerto Lopez is ook weer een super schattig kustplaatsje, met allemaal leuke tentjes aan 't strand.  Na een lekker maaltijdje (zovéél vis, hmmmmm) en uiteraard wat cócteles, zijn we naar ons hostel gegaan. De volgende ochtend ondanks laag water, een rode vlag, en iemand die me terug vloot.... heb ik toch maar even lekker een duikie genomen. Daarna zijn we naar het "mooiste" strand van Ecuador gegaan: Los Frailes. En ondanks dat de zon niet scheen, was het inderdaad een heel mooi strand. Dus.. nog maar een duikje. 's Middags hebben we de hele middag in een hangmat gelegen.. met eten, uiteraard. Daarna hebben we héééérlijk gegeten bij Moby Dick, een wat luxer vis restaurant (kost alsnog een schrijntje vergeleken met Nederlandse prijzen). Dat backpacken moet ik nog wel even goed oefenen. Dat moet toch even anders als prins-esther komt, anders ben ik bang dat we na vier dagen weer thuis zijn. Maandag weer terug naar Montañita gegaan om nog een beetje rond te kijken. Ik ken dus ook iedereen daar al. Echt grappig. Hola, Hola.. Todo bien? Siiii, todo bien. Echt ons kent ons, zo leuk. Afscheid genomen van Montañita en weer terug gegaan naar Quito... want er moest ook weer eens gewerkt worden. Maar als het even kan, ga ik zo snel mogelijk weer terug naar Montañita.

Aangezien onze stagebegeleidster ontslag heeft genomen, heeft de baas nu leiding over ons. Wat heel leuk is, want we hebben super leuke opdrachten gekregen. Morgen gaan we undercover naar Otavalo, om een tour te doen waar veel klachten over binnen komen. We slapen twee nachten bij een 'authentiek Ecuadoraans gezin'. Het is de bedoeling dat we maandag een rapport maken met al onze bevindingen over de tour, inclusief foto's en video's.  Dit is een linkje naar de tour: https://www.ecuadoronline.nl/bouwstenen-reizen-ecuador/otavalo/. Ben erg benieuwd.

Vanavond gaan we naar Cirque de Soleil!!!!! Dat is de hele maand september in Quito. Onze baas is vorig jaar geweest en die was zo enthousiast er over, dat we ook wel erg nieuwsgierig zijn geworden Dus vanavond om 20.00 uur, zin in!!!